Chips du själv kan göra

Här kommer receptet på mina chips som jag lovat er om!

Detta behövs:

P
otatisar, antalet beror på hur många ni är som ska äta.
Olivolja
Salt

1. Du börjar med att skala potatisarna och skära dem i smala skivor (gärna med en osthyvel så blir det alldeles perfekta)

2. Du smörjer sedan en tallrik el dyl med lite olivolja.

3. Placera sedan ut potatisarna på tallriken, tänk på att inte lägga dem på varandra utan alla ska ligga var för sig, så att de inte fastnar.

4. Salta därefter chipsen. Prova er fram för att få rätt mängd som passar er smak. Jag tog dock bara litegrann för annars tycker jag de blir för salta.

5. Kör de sedan in i mickron på full effekt i ca 3-4 minuter.

6. Ta ut dem när de är klara och vänd varje chips och kör därefter in dem i mickron igen i ytterligare 2 minuter, håll koll för när de börjar bli lite gyllenbruna så är de klara.

Därefter är de klara och redo att serveras och ätas! Mumma!

-'Amanda |

Det såg riktigt smarrigt ut. Det måste jag testa även om jag inte gillar chips men detta kanske är godare :)

Ha en bra helg!