Vårt andra hemland - Grekland

Vardagen har vi kommit tillbaka och framförallt för min sambo som har börjat jobba. Jag är ledig 2 veckor till men sedan börjar det även för mig. Det går inte en dag förrän vi saknar och pratar om vår fantastisk resas till Rhodos. Vi har varit på många resor men den här var svårslagen, så njutningsbart och verkligen något vi behövde! Även fast vi haft en bra och varm sommar hemmavid så blir det på ett helt annat sätt när man väl kommer iväg.
 
Mycket hade vi tänkt göra men N blev förkyld, eller vad det är vet vi inte riktigt. Han älskar att dyka och efter några dagar så har han lock för öronen, tät snuva och känner sig allmänt dassig. Det har varit så under alla våra resor, så det verkar vara något annat som spökar. På grund av detta så tog vi en ganska lugn vecka, njöt av sällskapet och utnyttjade våra dagar till fullo av värme och sol och en massa bad! När termometern stod på 37 grader så var det nästan kallt i vattnet och det blev lite kortare bad än vanligt. Konstigt hur det kan bli. Nästa gång vi besöker Rhodos så har vi kvar våra planer som absolut ska genomföras då! Kanske redan nästa år? Nästa års resa kan kanske komma att bli till denna grekiska ö igen. Har jag sagt att jag verkligen älskar Grekland? Till och med min sambo har blivit som förälskad i landet! :) Vårt andra hemland som vi brukar säga. ;)