Skolans upp och nergångar

Skolan är full gång och detta moment är det grupparbete för hela slanten, vi kör på och gör bort så mycket som möjligt inför julen så att vi ska kunna vara lite lediga. Fördelarna med att sitta i grupp är att man har personer att diskutera och bollar ideér med mellan varandra och att vi alla arbetar fram ett resultat. Nackdelarna är dock att det blir att arbetet har en tendens att bli ineffektiv i och med att det är så många åsikter. Vi är i gruppen 7 personer som alla är olika, har olika åsikter, så det gäller verkligen att försöka anpassa sig och ha förmågan att kunna ge sig ifall resterande gruppen vill något annat. En tendens är att alla pratar i mun på varandra och ljudnivån blir väldigt hög. Flera kvällar när jag kommer hem känns det precis som att jag har arbetet en dag inom förskolan, ungefär samma tomhet i huvudet och huvudvärk uppkommer. Så avslutnignsvis kan jag konstatera att jag föredrar det individuella arbetet, det finns stora möjligheter att själv lägga upp när och var man ska skriva och behöver inte komma överens med andra om vad som ska skrivas.
 
Har ingen bild att dela med mig av idag, därför lägger jag in en gammal, det var för någa helgern sedan när vi hälsade på hos mormor och morfar. En fantastisk vinterdag, vitt överallt och solen lyste.