Träning, kost och hälsa

Något som jag tänkt väldigt mycket på den senaste tiden, är alla dessa kommenterar som folk verkar tycka är självklara och inga konstigheter. "Folk" kan påpeka hur smal du är, gång på gång, även fast man förklarar att det är sårande, men att påpeka att du är överviktig, det finns inte på världskartan! Vad är skillnaden egentligen? Ingen alls tycker jag! Att vara smal är lika svårt att påverka som om du vore överviktig.
 
Jag har de senaste åren jobbat väldigt hårt med min vikt, för att försöka gå upp. Jag vet att jag är smal, det är inget som någon behöver påpeka! Siffrorna på vågen ökar inte trots min kämparglöd! Min strulande mage har inte varit till hjälp eftersom äter jag för mycket eller "fel" saker så säger den direkt ifrån! Jag kan dock anpassa mig på ett annat sätt idag till min mage och maten jag äter, jag vet vad jag ska äta och vad jag absolut inte ska äta. Dock har jag mina perioder då jag helst av allt skulle vilja ta bort magen, särskilt under stressiga perioder.
 
Min träning har jag förändrat totalt på grund av detta. Jag tränar dubbelt så mycket som jag gjorde tidigare, men jag har lagt upp min träning på ett helt annat sätt. Förut var mitt fokus på att springa, det var det jag brann för och körde lite lätt styrka då och då. Idag är mitt fokus på hårdare styrka. Jag har självklart inte lämnat min löpning, men de dagar jag löper så kör jag inte lika hård styrka, oftast inte alls. Just för att risken för att bryta ner musklerna blir större då. Jag varierar min löpning mycket mer idag, med olika intervaller, backträning och teknik, just för att få upp tempot ytterligare.
 
Detta är något jag har kämpat med en tag och min styrka ökar hela tiden vilket jag tycker är härligt att känna och ökar motivationen! I och med att jag tränar mer idag så har jag en helt annan hunger också vilket är positivt, och får därför i mig mer energi också.
 
Jag kämpar vidare och ger aldrig upp! Jag försöker även stänga ute alla dessa dumma kommenterar som vissa människor trots allt verkar ha!
 
Känner du igen dig?
 
'