Nytt tränings- och kostschema

Sitter hemmavid idag och skriver och förbereder inför morgondagen. Praktikperioden är slut och vi ska tillbaka till skolbänken igen i morgon. Det känns tråkigt men jag ser slutet på utbildningen.
 
Mina lediga stunder går till att träna, jag håller på att lägga upp ett nytt träningsschema inför de kommande veckorna. Fokus kommer vara på distans blandat med intervallpass men självklart fortsättningsvis med styrkepass men med fokus på löparkroppen. Mål sporrar och driver mig framåt! Kosten håller jag även på att lägga om, ska träffa en dietist om någon vecka och arbetar redan nu själv med en förändring. Det är inte så att vi har ätit dåligt, men jag vill framförallt underlätta min besvärliga mage för att inte behöva ligga i magkramper om kvällarna, men även för välbefinnandet. 
 
De som inte förstår hur det är att ha mål med träningen förstår inte hur viktigt det är att jag får in mina träningspass när jag bestämt mig för det. Träningen går därmed i första hand i de flesta lägen vilket kan vara svårt att förstå hos alla.
 
Nog om det, jag måste fortsätta med förberedelserna inför morgondagen. På återseende!