Fodmap dag 24

Har helt glömt bort att uppdatera hur det går med Fodmap. Har legat i magplåger och illamående mycket på senaste tiden så jag ringde dietisten förra veckan. Vi bestämde att jag skulle hålla ut ett tag till och ska tillbaka till henne nästa vecka för att se hur jag ska fortsätta, hon vill såklart även se mina kostscheman som jag har fyllt i varje dag. På onsdag har det gått 4 veckor sedan jag började. Hade hoppats på bättre resultat än vad jag har sett hittills, betydligt bättre. I fredags var första dagen då jag började med en liten mängd kakao, vilket har gjort att jag kunnat äta en chokladboll i helgen och även köpt lite laktosfri choklad. Egentligen skulle jag ha kunnat tillsätta de orangemarkerade produkterna efter vecka 2 men eftersom jag inte har blivit bättre så får de vänta ett tag till, förutom kakaon som sagt, som jag tillsatte i fredags.
 
Illamående vid sängdags är något som jag inte verkar bli av med! Vissa kvällar kommer det tidigare vilket är skönt för då kan jag gå och lägga mig utan att må dåligt, härligt! Igår kväll kom det ungefär klockan 20 och varade till 23. Sedan har jag haft väldiga smärtor i sidorna, sådär ont så att jag inte kunnat röra på mig och gråten av all smärta har ständigt hängt bakom ögonlocken, otäckt ont! Stundvis var jag orolig att det var blindtarmen... vilket är svårt att veta då allt i magen sitter så tätt och min värk var centrerad på höger sida.
 
Lite matbilder från de senaste veckorna. Fodmap vänliga såklart! Lite frukostar, en middag med kyckling och lunch i form av bananpannkakor.