Fodmap dag 31 - fungerar inte för mig

Har träffat dietisten idag igen. Jag har på onsdag arbetat med fodmap i 5 veckor och har enbart hållt mig till elimineringsstadiet, har enbart lagt till lite kakao och havregryn (orangemarkerade).
 
Tyvärr har inte Fodmap fungera på mig vilket har gjort att jag inte kunnat tillsätta gruppvis med matgrupper igen eftersom jag inte blir symtomfri. Jag har de senaste dagarna ätit omeprazol som har gjort att jag inte har någon symtom, vilket betyder att det inte är i huvudsak kosten det handlar om utan det är något annat. En träff hos min läkare är inbokad igen för att fortsätta utredningen. Troligtvis lutar det åt magsår, magkatarr... som jag tidigare haft problem med, men exakt vad det är återstår att se.
 
Jag kommer att fortsätta enligt fodmap och enligt de grön- och orangefärgade markeringar i kostschemat. Efter hand tänker jag tillsätta olika delar och gradvis öka mängden på dem bara för att för min egen skull veta vilka produkter jag ska vara mer försiktig med. Börjar jag exempelvis med fruktos, ska jag första dagen göra en fruktsallad i form av två frukter (jag får i vanliga fall endast äta en frukt per tillfälle), fungerar det ska jag nästa dag göra en fruktsallad med tre frukter. Reagerar jag på något av detta så ska jag sluta och vänta till magen lugnar ner sig och då vet jag att jag reagerar på det.
 
Som jag nämnde tidigare så är jag inte symotomfri, enbart när jag äter omeprazol vilket gör att jag måste prova medan jag inte känner något för sedan kommer det vara svårt att veta vad det egentligen beror på och jag kommer tappa min hunger.
 
Längtar efter att kunna gå ut och äta en god middag och slippa laga! Den dagen kommer jag att ladda upp genom att följa strikt min "bra mage" kost för att sedan på kvällen kanske kunna äta det där brödet exempelvis. Att hålal mig strikt kommer jag också göra när jag väl är bortbjuden hos någon eller när jag vet att jag exempelvis ska äta något till middag som jag vet egentligen inte är bra för min mage.
 
Saknar min gamla frukost!