6 dagen fodmap

Snart har en vecka passerat och jag kämpar på att hela tiden utesluta de produkter jag inte får äta. Om ytterligare en vecka får jag förhoppningsvis tillsätta exempelvis en viss mängd kakao vilket känns bra. Ett steg närmare, och jag kan köpa eller göra lite chokladbollar. Det som jag saknar nör det gäller godis är självklart chokladen, den enda jag tycker om och äter. Mums vad gott det hade varit med en liten chokladbit, men som sagt, jag får vänta ytterligare en vecka då jag kan äta chokladbollar i alla fall.
 
Ni får ursäkta de lite små bilderna, önskar att jag hade varit lite duktiga på att ta bilder med min systemkamera.
 
Min frukost ser ut som tidigare, jag har bara bytt ut produkterna, mitt verumfil till laktosfritt, min familje musli till en glutenfri, mina hårdmackor till glutenfria hårdmackor.
 
 
Potatis får jag äta, så i helgen blev det potatisgratäng med rostbiff till middag.
 
 
Ikväll har jag gjort en glutenfri paj till middag. Jag måste erkänna att varken jag eller N tyckte att den glutenfria pajdegen inte smakar sådär jättebra, men det handlar såklart om en vanesak. Skulle vilja prova med kesella till som jag har hört ska vara gott men eftersom N inte tål mjölk så blir det problem och jag under denna kost inte får äta laktos, blir även där problem.