Dag 1 Fodmap

Första dagen är igång och jag känner redan att en hopplös känsla infinner sig. Hur ska jag klara denna tid utan att få äta saker som jag är van vid och som jag tycker om? Jag är ofta på väg att äta något som jag under denna period inte får. Matlagningen är en prövning, mycket svårare att komma på maträtter och det gäller verkligen att planera vilket jag egentligen tycker är roligt. Sedan att jag måste skriva ner vad jag äter vid varje måltid, vilka märken och vilken mängd och i sin tur hur magen reagerar. Allt är så fokuserat kring mat, hur, var, när är de vanligaste funderingarna.
 
Igår rensade jag skåpen på produkter jag ändå inte ska äta, vilket gör det lättare och jag kan istället ställa in de produkter jag ska äta.
 
 
Idag fick det bli en sallad till lunch. Har även köpt lite fryst bröd till en början för att kunna ha med mig något enkelt på skolan. Hade även med mig en drickyoghurt. Har till middag lagat kyckling och ris med ett glas laktosfri mjölk till det.
 
 
 Är det någon av er som genomgått denna kost under en period? Jag är verkligen nyfiken på recept jag kan äta!