Dag 4 Fodmap

Dag 4 och jag kämpar vidare med den nya kosten. Det har varit några riktigt jobbiga första dagar då jag verkligen fått kämpa mentalt med att inte kunna äta allting som jag vill och är van vid. Jag tycker fortfarande det är jättejobbigt! Att vara inne på affären och inte kunna köpa allt som är på extra pris eftersom det innehåller ämnen som jag inte ska äta. Jag ser fram emot då jag kan börja äta kakao och sådana produkter som jag ska börja med om ytterliggare någon veckan, jag som älskar choklad. Jag har insett att nästan allting innehåller lök eller vitlök i olika former vilket gör det svårt att hitta helt rena produkter.
 
Vad har jag märkt fram till idag?
Magen är lugnare, jag känner inte av den på samma sätt, vilket är ovanligt men skönt! Jag har även slutat äta losec/omepraxol som jag tidigare hade påbörjat en kur med. Mitt illamående har minskat, de första dagarna var magen lite orolig med all den nya kosten som jag gissar att det berodde på. Jag kan gå och lägga mig utan att behöva må sådär jättedåligt som har varit mitt största problem den senaste tiden. 
Jag har tdidigt trott att jag inte klarat av kolhydrater men har insett att det är nog framför allt pastan jag inte klarar av, har ätit ris flera dagar och det har gått bara bra! Ska prova med potatis ikväll och hur det går med det återkommer jag med. Jag åt glutenfri pasta i början av veckan och det var ingen höjdare tycker jag, har köpt annan sort också som jag ska prova. Jag som alltid älskat pasta i alla varianter men det är nog något jag måste se över på allvar. SKa bli roligt att prova tillsätta maträtter igen för att se vad magen säger.
 
N är på hockey, jag kände för en eftermiddag hemma i lugnet, passar på att köra några tvättmasiker och har även hunnit byta sängkläder, det känns bra!
 
Vi har även hunnit vara på två husvisningar idag. Även en sväng på EM och provat säng efter säng. Sedan lite handling inför kvällen.