Utmana dig själv!

Gårdagens träningspass kände jag mig riktigt taggad inför. Halkan ute redulterade i att jag intog löpbandet. Inledde med en promenad till gymmet och det var som att gå på hal is ute bokstavligt talat. Väl på gymmet körde jag en timmes löpning, fokuserade inte på hastighet eller sträcka utan dessa tog jag bort från skärmen och körde efter tid.  Att stärka sin uthållighet är en viktig faktor för att överhuvudtaget orka mer och bli snabbare! På tvn valde jag en animerad film som just precis då visades, om en sköldpadda, Sammy tror jag den heter, så gulligt! Jag ser fram emot när isen blir helt övertäckt av snö så ett träningspass utomhus kan genomföras!
Efter träningen och dusch tog jag en promenad hem. Jag hade tagit på mig mycket med kläder för att inte frysa men väl hemma frös jag vilket gjorde att jag tog ytterliggare en dusch för att inte dra på mig en onödig förkylning. 

Det var mitt träningspass, varierat är viktigt! Att försöka utmana sig själv och ha mål sporrar! Har man inte starka mål kan en sporre istället vara att försäka utmana sig själv till att bli bättre. Det gäller även styrketräningen. Lyfter du samma vikter varje gång blir träningen ganska stiltje och tråkig, vilket kan göra att du väljer att göra annat istället för att träna.