År 2015

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Jag har besökt det fantastiska landet Italien, med alla dessa goda smaker (mat). Skulle göra vad som helst bara för att känna dessa smaker igen, i form av parmaskinka, mozarella och allt som hör Italien till. Som jag tidigare nämnt är det något helt annat, att vara där än att köpa produkter här hemma. Visst gör det mycket att man även har semester, är ledig och slappnar av på ett helt annat sätt än hemmavid.

 

Är det något du saknade år 2015 som du vill ha år 2016?

Jag vill ha mer sol och värme denna sommaren, vilket vi inte fick så mycket av ifjol. Mest regn och grått, vilket inte är en riktig sommar. En resa i höstas gjorde susen, komma bort från Sverige och andas sol och värme på ett helt annat sätt.

 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?

Självklart den 7 juni då jag tog examen. Det var en söndag, en speciell söndag helt klart!

 

Vad var din största karriärsmässiga framgång?

Att jag tog examen vid personalvetarprogrammet. Något jag aldrig kommer glömma och erfarenheter jag tar med mig i livet oavsett vad jag gör eller vart jag är! Dessa år av studier har gått otroligt fort, förstår inte vart tiden tagit vägen. Jag ångrar verkligen inte att jag valde att studera vidare.. dock vet man aldrig vad som händer framöver.. kanske studierna får en annan vinkel?

 

Vad spenderade du mest pengar på?

Hmm vad kan det vara, kläder, inredning, hemartiklar, mat? Dessa är mina främsta utgifter, kanske hemartiklar och mat är de högsta. Mat är viktigt och är något jag värdesätter högt! Att alltid ha frukost på morgonen, vara förberedd för middagen (på veckorna) och så vidare, det är jag det. Jag tycker verkligen inte om att vänta in i det sista för att sedan vara alldeles för hungrig när väl matlagningen påbörjas.

 

Och din största framgång privat?

Under sommamånaderna hann jag med mycket ute istugan, fixade och donade, målade väggar och tak i härligt vita färger så nu är stugan fräsch med inredning i vitt och marint blått, precis som havets färger alldeles intill.

En personlig framgång är att jag tar tag i saker som inte står rätt till på ett annat sätt idag, förut kunde jag ha låtit det nästan glida genom fingrarna. Är det något som inte stämmer idag så fixar jag det direkt! Rätt ska vara rätt! Jag är inte heller rädd att prova på nya saker, vilket jag idag sporras av på ett helt annat sätt än tidigare!

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det har varit ett känslofyllt år. Har jag varit glad,  har jag verkligen varit glad och samma sak vid både ilska och sorg.

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Snön minskar även här uppe om vintrarna, ska dock inte sticka under stolen att jag är speciellt  förtjust i snön, skulle mer än gärna ha barmark och sommar året runt! De enda tidpunkterna jag önskar snö är på julafton och gärna litegrann under vårvintern så att det hinner bli några pass i skidspåret och slalombacken. Längdskidåkning blev det i fjol men däremot slalom, vad hände? Det är en del av det jag önskar att jag hunnit med.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2015?

Den låten som påminner mig mest om detta året, är Charlie Puth  med Marvin Gaye. Den hörde jag för första gången på riktigt i denna version i Italien. Den får mig att minnas och längta otroligt mycket!

 

Denna låten har något speciellt. Den passar oavsett tillfälle. Vill samtidigt dansa som jag vill lyssna när jag höt denna. Jag har sprungit många löparpass och annan träning till denna. Även gått på repeat i bilen. Spelade även denna mycket när jag var i Italien så lite tillbaka blickar dit får jag när jag hör låten.

Självklart kommer jag ihåg denna låt också från årets melodifestivalen, där vi vann alltihop. Måns Zelmerlöw med heroes, med ett riktigt bra budskap, som hela världen behöver lite extra av!

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?

Morgonen började med frukost på sängen. Därefter droppade familj och vänner in. Kvällen avslutades med middag i stan med mina närmaste, dvs familen. En otroligt mysig kväll och med otroligt god mat, tapas. Att kunna plocka det man själv vill ha är det absolut bästa, istället för stora maträtter som man inte orkar äta upp!

 

Högsta önskan just nu?

Att umgås med nära och kära och att både jag och dem håller sig friska och mår bra!

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Att inte behöva ha mina magproblem som påverkar livet alldeles för mycket! Att ha behövt vara vaken på nätterna och samtidigt klara av ett vanligt vardagsliv har varit jobbigt. Att hela tiden behöva tänka på vad jag äter, när jag äter och hur mycker jag äter. Det hade varit en sak ifall det varit en allergi, där jag på ett smidigare sätt kan utesluta det jag inte kan äta. När det inte är en allergi och magen reagerar olika på samma maträtter, ibland kan vissa produkter fungera jättebra med andra stunder går det inte alls.

Även att mina nära och kära skulle ha mått bättre än vad de gjort detta året!

 

Vad fick dig att må bra?

Min träning gör att jag orkar med även lite svårare stunder. Träningen gör mig hel på något sätt, det är svårt att förklara för de som inte känner den enorma värmen för något. Jag rider inte, jag spelar inte fotboll eller innebandy utan jag har mitt vid löpningen och träning överhuvudtaget. Att släppa allt och fara iväg på gymmet, det är balsam för min själv. Jag ser ingen annan, jag går helt och hållet in i mig själv. Det har varit viktigt vid studerna, före/ efter tentor har det varit mitt sätt att ladda upp eller återhämta mig. Samma sak vid hemmastudier, att fara iväg, släppa allt för att sedan komma tillbaka full med energi. De som lever mig närmast har nog sätt att, far jag inte och träning så mår jag inte bra, jag har lättare för att vara lite nedstämd, men nämner någon gymmet så lyser jag upp.

 

Den maträtt du åt oftast 2015?

Kyckling har det blivit mycket av detta året, men förutom det min älskade fisk i alla valörer!

 

Vilka länder besökte du?

Det här året har det enbart blivit en resa till Italien. En fantastisk resa med min familj!

 

Vem saknade du?

En saknad av farmor och farfar finns alltid hos mig, de hade förgyllt vardagen på många sätt med deras glädje och entusiasm! Jag försöker därför njuta och vara nära mina närmaste så mycket som möjligt!

 

Vad är du mest stolt över?

Jag är stolt över att ha tagit examen vid universietet. Flera år har gått och jag går därifrån med huvudet högt, har lärt mig otroligt mycket, inte bara teoretiskt utan även med mig själv. Att jag utvecklats mycket som människa är något jag är otroligt glad över, idag tar jag mig för saker jag inte tidigare skulle ha gjort, jag är inte rädd och känner att ingenting är omöjligt, allt går att lösa!

Tove Lindgren

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med ett företag som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om du kan tänka dig att skriva ett inlägg mot betalning så får du gärna maila mig på [email protected] så kan jag skicka mer information.
(Även ni andra som driver bloggar är välkomna att kontakta oss).
Mvh, Tove