Renoveringar och fina dagar i stugan

Måndag morgon. Gick bara bra att stiga upp imorse och iväg för en ny arbetsvecka. Solen lyser med sin frånvaro men måste vara beredd att hålla med om att vi haft tur vad gäller vädret de senaste helgerna. Veckorna har varit väldigt ostadiga men på helgen har vi trots allt haft tur. Vilket väder vi haft ihelgen. Det känns att luften är fortfarande lite kylig stundvis men solen har lyst på oss hela tiden så jag ska inte klaga. När vi är vana att ha regn och ostadigt väder så blir det stor lycka när vädret blir såhär.
 
Helgen har vi varit ute i stugan, min magiska plats som jag tjatar om hela tiden, jag vet, men jag kan inte sluta njuta av detta underbara ställe! Vet inte vad jag skulle ha gjort utan detta ställe. Är uppväxt där ute och det är så självklart att tillbringa somrarna där. Vi åkte ut tidigt på lördagsmorgonen. Pappa kom över på fastlandet och han och N åkte iväg till Övik för lite ärenden. Jag tog båten ut till stugan istället. Får jag välja staden eller havet, så väljer jag självklart havet.
 
Mycket arbete har det blivit ihelgen då vi håller på att genomföra renoveringar ute på ön, av stugan. Mycket fix på lördagen och igår, söndag kom snickarna ut tidigt och även släkten kom över och hjälptes åt. Jag har för övrigt inga bilder att dela med mig av just nu, det kommer senare.
 
Hoppas ni får en fin vecka oavsett om ni har semester eller jobbar.
Jag kör vidare, semestern närmar sig med stormsteg, så konstigt men så skönt också :D