Flytta utomlands?

Tisdag förmiddag är här och solen visar sig genom fönstret.
 
Hade turen att bli hämtad efter jobbet igår och direkt när jag kom hem sprang jag in i duschen, fy vad frusen jag var! Efter det åkte jag iväg för middag med mina tjejor. Kul att träffas och surra! Alltid lika trevligt när alla har möjlighet vid samma tidpunkt att träffas! Att lysa upp de mörka kvällarna och vardagen i allmänhet på detta sätt är värdefullt!
På sommaren när ljuset stannar kvar längre upplevs kvällarna och dagarna betydligt längre. Orken är med på ett annat sätt. Går lika bra att träffas och hitta på saker på veckorna som på helgerna. Dagarna känns nu betydligt kortare och orken är inte med på samma sätt.
 
Hade gärna åkt i väg, tänk att få uppleva värme i några timmar för att sedan fortsätta vardagen hemma. Det borde funnits ett rum, "karibiska rummet" där vi kan gå in, njuta i solen för att sedan öppna dörrarna och återgå till det normala. Ungefär som solrummet på IKSU spa (fast verklig värme) Vi pratade en hel del om detta igår, att lämna allting här hemma för att bosätta sig i annat land. Det är något som drar i mig också. Dock känns det svårt att lämna nära och kära! I övrigt ser jag inga bekymmer i det.