Magnetröntgen av tarmen

Dagens röntgen avklarad.

Var jobbigare än vad trodde. 
Började förmiddagen med lunch redan 10 för att sedan fasta.

Under eftermiddagen var det dags. Kontrast skulle intas under 1 timme. Den var inte jätteäcklig men inte god heller. Ju mer jag drack desto mer illa började jag må, uschusch, får rysningar bara av tanken. Orkade verkligen inte allting, ungefär hälften, sedan sa det stopp. Under tiden fick jag nålar inför undersökningen, så att jag skulle vara förberedd.

Det jobbigaste var inte klaustrofobin utan illamåendet. Att jag skulle på mage i cirka en timme, ligga helt stilla gjorde inte saken bättre. Under tiden fick jag både medel direkt i blodet som skulle lugna tarmarna och kontrastvätska. Tjurig som jag är, så stod jag där 1 timme senare klar.

Nu har det gått ytterligare 4 timmar sedan jag var klar, men mår inte bra än... Det enda jag ätit sedan 10 imorse är lite yoghurt och musli. Får nöja mig med det idag och hoppas få bra med sömn inatt och vaknar fräsch imorgon! 

Hoppas ni är laddade inför fredag och en ny helg, det är jag!

Magnetröntgen - Tarmen - klaustrofobi - magen - röntgen