Förkyld efter Cypern

Hemma från värmen resulterar i att jag åkt på en dunderörkylning...
Kände av det redan sista dagen på stranden med halsvärk, som sedan eskalerade, köpte därför med mig halstabletter på flygplatsen. Väl på planet kände jag av öronen som värkte, som tur var hade jag öronproppar i förberedelse som jag använde.
 
Första natten hemma sov jag inte alls bra och när jag vaknade hade förkylningen blivit ännu värre.
Så först borta en vecka från arbete för semester och sedan borta ytterligare en vecka från arbete med förkyldning. Det värsta hoppas jag har hunnit bryta ut och jag börjar se en förbättring, vilket känns toppen!
Det jag har fått i mig se senaste dagarna som jag varit sugen på är framförallt gurka, tomater och olja med basilika. Sedan har jag även försökt få i mig lite yoghurt/kvarg med olika topping.
 
Vart förkylningen kommer ifrån är svårt att säga. Vi hade såklart luftkonditionering på rummet men vi är alltid noga med att inte ha på den så mycket, just för att vi inte ska bli sjuka. Vi har samma värme ute som inne. Dock hade butikerna väldigt kallt i förhållande till utomhus, likaså toaletterna på restaurangerna var mer eller mindre kalla. Sedan att komma hem till 8 grader när vi är vana vid 35, är en stor skillnad!
 
 
Förkyld - cypern - saknarvärme