Magen mår bra utomlands

Något som jag blir lika glad och förvånad över när jag befinner mig utomlands, är hur bra min kropp och mage mår. Jag som är van vid att ha dagliga krämper i magen känner inte av det på samma sätt när jag är iväg. Vi kom fram på måndagskvällen och den kvällen mådde jag som jag är van att må, lite dåligt. Sedan var det som bortblåst, hade inget illamående under hela veckan. Jag har ätit det jag har varit sugen på och det har fungerat toppen! Pasta som är något jag aldrig äter hemma längre men som jag avnjöt en kväll där nere och det gick hur bra som helst! Vi befann oss för andra kvällen på vår favoritrestaurang, var bara tvungen att äta samma pastarätt som jag åt förra året. Den var precis lika god som jag kom ihåg det och magen mådde prima efteråt. Samma sak gäller de laktosfria produkterna, brödet, flingorna, smaksatt yoghurt och så vidare. Egentligen allting som jag vanligtvis undviker fungerar jättebra där nere.
 
 
Är det semesterkänslan, matkulturen eller vad är det som gör att mår så bra?! Hade jag kunnat hade jag velat må så hela tiden. Skulle vara intressant att veta ifall jag skulle bosätta mig där nere, hur skulle magen då reagera? Idag är det lördag och jag känner redan av obehaget som jag hade innan jag åkte, vilket jag känt av i flera dagar redan...
 
Hur mår ni utomlands?
Utlandet - cypern - frukost - ibs - illamående - magen - utomlands - värme