Vår tradition dagen före julafton

Hoppas ni haft en fin julhelg! Idag är det torsdag och många har återgått till arbete och andra är fortsatt lediga.

Vi har vår årliga tradition dagen före julafton, alltid lika helig! Jag började morgonen med träning och därefter spelade jag julmusik hela morgonen med en sprakande brasa i bakgrunden. Vår tradition börjar med att jag och mamma fikar tillsammans med två vänner till oss, också mor och dotter. Vi träffades upp på Finas och surrade en massa, jättemysigt! Ni kanske tror att det var jättemycket folk och trångt men tvärtom, det var smockfullt på den stora parkeringen men väl på fiket var det lagom. Jag intog en varm macka med chèvre, ruccola och valnötter. Dock var tyvärr inte servicen den bästa, min macka stod länge utan ett meddelande till mig att den var klar, så den hann bli avsvalnad och jag förklarade min besvikelse. De kom efter en stund ut med ett fat med choklad som kompensation, vilket var en fin tanke. Tyvärr har vi upplevt detta tidigare så nästa gång väljer vi vårt andra ställe. Nog om negativitet, förövrigt var vi nöjda!
 
Vi gick något ärende tillsammans innan vi önskade god jul och åkte hemåt. Vår traditionsdag slutar inte här, den fortsätter med middag hos mamma och pappa. Vi packade ihop vår packning, alla julklappar och öppnade dörren till ett varmt hem med tända ljus och min härliga julkänsla fortsatte! 
En god middag intogs, vi spelade Bingolotto på uppesittarkvällen, umgicks, bytte lite julklappar och mådde sådär oförskämt bra! En sen kväll med så mycket skratt och glädje!
 
(null)
 
(null)
 
(null)