Varför överäta på julbord?

Årets första julbord åt jag i helgen. Tycker det är så härligt med alla vegetariska varianter på bordet, varje år kommer nya härligheter. Föredrar att inte äta alltför många julbord så jag skulle kunna vänta till julafton innan jag äter det igen. 

Något som jag tänkte en del på när det gäller just julmat. Det är att så många överäter just kring julborden, precis som att det är sista måltiden. Även fast det är stopp trycks det på, det ska bara ner.. Sedan tycker de synd om sig, att de ätit alldeles för mycket. Mättnaden håller i sig många gånger till dagen efter, är det värt det? Jag åt alldeles lagom och eftersom vi åt så pass tidigt var det gott med ett mellanmål innan sändags. 

Hade iaf en trevlig kväll med kollegorna i en stämningsfull miljö. Tog lite bilder under kvällen som ni kan se nedan.

(null)

(null)

(null)

(null)   

(null)

(null)