This or That

1. ​Vit choklad ​eller mjölkchoklad

Egentligen föredrar jag den mörkare varianten, men mellan dessa två väljer jag vanlig mjölkchoklad.

2. Sommar eller vinter?

Enda anledningarna till att jag gillar vintern är alla mysiga kvällar med tända ljus, julafton och självklart min födelsedag (trots att jag inte gillar att fira den).

3. Morgon eller natt?

Jag är en morgonmänniska. Älskar att stiga upp tidigt på lediga dagar och sysselsätta mig med något direkt. Det kan vara en tidig morgonrunda, ett gympass eller bara ta en lugn och skön morgon hemmavid. Dagen blir så mycket längre och är en stor anledning till att jag stället klockan även på helgerna.

4. Villa eller lägenhet?

En villa är det jag strävar efter. Ett eget boende och inga grannar som kan störa på det sätt som kan ske i lägenheter.

5. Te eller kaffe? 

Ingenting. Jag dricker inget av dessa. Kaffe väljer jag på grund av doften medan teét ifall jag måste dricka det.

 6. Mobil eller dator? 

Jag trivs med båda men mobilen är mer lätthanterlig och där jag även kan nå mina närmaste på ett enkelt sätt.

7. Svart eller vitt?

Vitt, ljust och fräscht är det jag gillar allra mest just nu.

8. Duscha eller bada? 

Svår fråga då jag tycker om båda men eftersom jag självmant väljer att duscha så måste jag väl svara det alternativet. Dock är det skönt att tappa upp ett bad och bara befinne sig i lugnet för en stund.

9. McDonalds eller Burger king?

Ingenting. Har aldrig någonsin köpt själv mat på dessa ställen och är inget jag kommer göra heller.

10. Tårta eller paj?

Jag tycker inte om desserter överlag så att välja bland dessa är svårt. Tårta är något jag inte äter, har inte gjort på flera år. Paj däremot, är det en frasig paj med någon frukt kan jag absolut smaka. Dock föredrar jag paj i matvariant, det vill säga till middag.

 

11. Choklad eller vanilj?

Choklad, inga fler kommenterar.

12. Fest eller hemmakväll?

En hemmakväll värdesätter jag tusen gånger mer.

13. Apple eller Android?

Självfallet en apple.

14. Twitter eller Facebook?

Skulle egentligen inte vilja välja ngot av dessa då jag tycker att det inte finns så mycket att hämta på dessa sidor. Facebook väger större, där kan jag iaf ha lite kontakt med vänner, dock har reklam och annan onödig information tyvärr tagit över.

15. The Simpsons eller Family Guy?

Ingenting. Kan inte med dessa program :)

16. Coca Cola eller Pepsi?

Jag dricker inte kolsyrad dryck.

17. Salt eller sött?

Jag har idag svårt för söta saker och väljer hellre ett salt kex med någon god ost på.

18. Fantasi eller verklighet?

Jag vill leva i verkligheten, lägga ifrån min sociala medier och bara vara i mitt egna liv värdesätter jag högt.

19. Komedi eller skräck?

Skräckfilmer är inte för mig och väljer aldrig att se någon sådan film oavsett hur mycket min omgivning vill se. Komedi är egentligen inte min grej heller men ett fåtal kan vara bra, det gäller bara att hitta rätt.

20. Pannkakor eller våfflor?

Äter inte dessa så ofta så länge så det är svårt att säga. Båda har liknande smaker men jag tycker om frasigheten med våfflorna. Äter gärna dessa med goda bär plockade i stugan.

 

21. Bakat eller köpt?

Hembakat är självklart det godaste. Att dessutom veta själv vad vi tillsatt är extra bra.

 

22. USA eller Kina?

Att resa till USA är något som lockar, dock inte Kina på samma sätt.

23. Hamburgare eller korv?

Korv äter jag nästan aldrig längre. Hemmagjorda hamburgare kan vi äta några gånger per år, framför allt på sommaren ute i stugan. Får jag välja själv äter jag mer än gärna andra varianter på denna maträtt, exempelvis med halloumi eller en kasslerburgare istället.

 

 

24. Salt eller Peppar?

Salt föredrar jag. Känner ofta i nuläget att jag har brist på just saltet.

25. Jordnötssmör eller sylt

Hemmagjord sylt använder ibland till havregrynsgröten. Jordnötssmör har jag fått tipset om att använda men har svårt med mstigheten/konstistensen.

26. Shorts eller kjol?

Det var en svår fråga. Jag tycker om båda. Short anvnder jag gärna flitigt på sommaren. Kjolen däremot går att använda både sommar som vintertid, beroende på vilken kjol du har, vilket är den stora fördelen med det klädesplagget.

27. Godis eller chips?

Äter inte godis i allmänhet, enbar chokladen. Jag är inte stort "fan" av chps så jag tycker det blir så sliskigt. Däremot kan jag någon gång per månad äta lite saltade. Kanske är min brist på salt som startar?

28. TV eller film?

En vardagskväll föredrar jag att avsluta kvällen med ett avsnitt av någon tv-serie. Men en lördag ser jag gärna någon film, just nu plöjer jag igenom julfilm efter julfilm! 

29. Bläck eller blyertspenna?

Jag föredrar bläck i och med att det är den jag använder dagligen i arbetet och hemmavid.

30. Prata i telefon eller i verkligheten?

Jag föredrar samtal i verkligheten där jag kan se den personen jag pratar med. Kan jag gå och fråga gör jag mer gärna det än ringer personen i fråga. Dock är telefonen ett bra verktyg att nå varandra på, där avståndet är längre.

31. TV spel eller bordsspel?

Hade jag fått frågan som ung hade jag kanske sagt tv-spel då jag var fasciherad av The Sims, ni är säkert fler där ute som kommer hit det spelet, så påhittat men samtidigt så verkligt. I dag väljer jag bordsspel istället.

32. Promenad eller cykla? 

Hade det stått springa hade det alternativet snabbt blivit valt. Mellan dessa två är det svårare. Jag föredrar cykla eftersom jag kommer mig snabbare fram men samtidigt är det trevligt att tillsammans med någon annan ta en promenad/pw så valet faller på det.

33. Regn eller snö

Egenltigen föredrar jag inte snö men samtidigt är regn det mest tråkiga som finns, blött och slaskigt och onödigt oavsett årsstid. Är det väl vinter så får det mer än gärna snöa.