Morgonens guldkorn

Jag hade en sådan bra start på morgonen imorse, en sådan start jag eftersträvar varje dag!
 
Vaknade som vanligt, gjorde mig en god frukost i form av yoghurt, banan, kiwi, kanel och frön. Till det lite egenbakat fröbröd med avokado, mums! När väl den hade landat i magen gjorde jag mig klar, valde kläder, sminkade mig, borstade tänderna, förberedde dagens lunchlåda, ja allt sådant som jag gör ungefär varje morgon. Det jag dessutom hann med var att diska undan efter morgonens frukostar, vilket inte alltid hinns med, varken av mig eller av min sambo. Dock var som sagt denna morgon härlig, jag hann med även det! Skönt att komma hem och istället för att direkt påbörja diskning, istället fokusera på matlagning. I och med att det är hockey ikväll så har jag i tanken redan fixat vad vi ska äta till middag.
 
Att solen lyste in redan så tidigt gjorde hela morgonen ännu bättre, jag fick mig en härlig promenad i solen!
Det gäller att njuta av alla dessa fina ögonblick oavsett veckodag eller tidpunkt på dygnet.
 
Hoppas ni har en fin onsdag, tänka er att det bara är två dagar till helg igen, vart tar tiden vägen!?

Slänger in en bild på avokado från affären, jag har ett sådant sug efter dessa härligheter just nu!
 
(null)