Quorns nyheter

Som jag har lovat kommer här min syn på matnyheterna från Quorn. Det var både en schnitzel med mozarella och pesto och en mjölkfria bites. Ni kan säkert lista ut vem i vår familj som åt vad. Jag tyckte att schnitzeln var betydligt godare dessutom vilket gjorde valet ännu bättre. N var nöjd över sina bites han också, så han tog med sig till matlåda också. Jag tyckte dock de var lite för kryddstarka för min smak och gillade inte riktigt konstistensen.
 
I övrigt ett bra alternativ när inte tillräckligt med tid finns till matlagning. Extra kul med en mjölkfri variant. De blev sådär härligt knapriga i ugnen och tog bara cirka 20 minuter att tillaga. Till detta hade vi potatisklyftor i ugnen, grönkål, även de sådär knaprigt goda direkt från ugnen, en brunsås, tomatsås och en egengjord gurksalsa. En salig blandning men det blev rikitgt bra. Det skulle säkerligen också passa ihop med lite vetekorn, ris, quinoa eller dylikt eller varför inte i ett tortillabröd.
 
Om jag kommer köpa dem igen? Njaa.. jag vet faktiskt inte. N skulle säker kunna göra det. Jag har kvar en schnitzel i frysen men den andra påsen tog slut, det var 2 större schitzlar i förpackningen medan det var cirka 9 små bites i den andra.

(null)

Smartson - middag - mjölkfritt - nyheter - quorn - quornsverige