Flytta till Medelhavet?

Jag börjar mer och mer fundera på ifall en flytt utomlands vore det ultimata? Jag mår så mycket bättre när jag är iväg än vad jag gör hemmavid.. Visst när vi är iväg och reser har vi också semester vilket betyder - inga måsten! Detta kan såklart påverka mående också, det är jag medveten om, men jag tror inte att det är hela sanningen. Jag tror att människor i södra Europa har bättre kostvanor än vad vi har. Mer oljor och mer naturliga grönsaker än vad vi har, jag kanske har fel men det är min uppfattning. Jag som i vanliga fall får smärta av pasta kan t o m äta det när jag är iväg, vilket jag dock inte gjort under denna resa men när vi var i Sicilen var det en självklarhet och det gick så bra, likaså ifjol när vi var i Cypern åt jag en fantastiskt pastarätt två kvällar, lika bra gick det även den gången.
 
Det har gått cirka 1 1/2 vecka sedan vi kom hem och idag är värsta dagen, jag mår inte bra. Det värker i magen, ganska högt upp.. 
 
Har ni liknande erfarenheter? Hur mår ni när ni är iväg? :)
 
 
flytta - flyttautomlands - hälsa - mage - mående - utomlands - värme