Hamnen i Alcudia

Hamnar är något jag cirkulerar mer än gärna kring. Att bo i närheten är nästintill ett måste, jag söker alltid efter hamnar när jag väljer boende. Det kanske låter lustigt men jag får verkligen ett lugn i närheten, precis som hemma fast på en helt annan plats. Strosade kring denna hamn flera dagar, både tidigt på morgonen till sena kvällar. Gärna gick jag förbi innan frukosten, redan vid 7 och en dag fick jag med min N och hans föräldrar efter frukosten.
 
 
Här nedan följer min tidigare morgonpromenad, solen är precis på väg upp så skenet är magiskt. Flera löpare ute och springer efter strandpromenaden och personalen på serveringarna håller på att städa och ställa i ordning inför en ny solig dag.
Det älskar jag med utlandet, vi vaknar upp och behöver inte fundera över väderleken, solen lyser vare dag när vi drar bort gardinerna i sovrummet. Jag älskar det!!
 
 

alcudia - hamn - havet - mallorca - solen - sommar - värme