Kvalitetstid är viktigt!

Jag värdesätter kvalitetstid i vardagen så mycket! Att hinna gå och äta lunch med någon som står nära är en sådan sak som livar upp vardagen. En stor fördel har jag då jag arbetar så centralt som jag faktiskt gör.
(null)

(null)

(null)

Kvalitetstid är såklart viktigt oavsett om det är helg eller vardag men det är lättare att få till det på helgerna vilket har gjort att jag fokuserat på vardagen! På helgerna är det redan så uppbokat med middagar där, fika där eller ett träningspass med den och så vidare. Där har jag tyckt det varit viktigt att tänka på vem är det jag träffar, vem umgås jag med? Träffar jag denne för att jag måste eller för att jag verkligen vill? Jag har även lagt mycket fokus på släkten - får jag förfrågan så vill jag ta tillfället och verkligen umgås! 

Kvalitetstiden med mig själv är också en viktig del - att bara vara - inget prat utan bara vara i mina egna tankar. Det är också något jag tillbringar varje vecka till. När sambon inte är hemma, jobbar sent eller är iväg på andra intressen är exempel på sådana stunder. Jag behöver egentligen inte höra något speciellt- det viktiga är att jag känner efter just där och då vad jag vill. Stunden på morgonen kan jag också få till tid, då jag antingen tränar eller gör lite mjukgörande övningar som jag kickar igång dagen med. Jag behöver inte ha musik på överhuvudtaget utan det får mer än gärna vara tyst, likväl mörkt. Det kan även vara sp enkelt som att jag intar frukosten framför nyhetsmorgon i lugn och ro.
(null)

Igår var en sådan dag när jag mötte upp en släkting/vän för en lunch. Tiden bara sprang iväg men det gav mig extra energi att fullfölja dagen!

Hur ser du på kvalitetstid?

familj - februari - helg - kvalitetstid - lycka - släkt - vardag - vänner
GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen

Men åh, så härligt! Ser väldigt gott ut :*