Förkylda dagar

Försöker att vila så mycket jag kan för att återhämta mig och snart vara tillbaka på jobbet igen, och först och främst orka med vardagen. Förkyldning är det och det kunde varit så mycket värre! Det är bihålorna, orken och halsen som fått tagit det hårdast denna gång. Tyvärr har jag den oturen att det alltid slår hårdast mot mina bihålor när jag drabbas av en förkyldning. Det kommer från min tid när jag arbetade inom barnomsorgen, innan dess visste jag nog inte ens vad det var för någonting. Jag drabbade då för första gången av detta. Förstod inte riktigt vad det var, jag hade ingen ork på arbetet och den ständiga värken i hela ansiktet vad jättejobbig. Tillslut var jag hemma några dagar och uppsökte läkare för att få hjälp. Det var då jag fick reda på att det var bihålorna.
 
Igår och idag har jag även tappat rösten, varje ord skär som en kniv i halsen och de ord som kommer ut låter inte riktigt som mig.
 
Försöker äta mycket frukt och andra energiboostar för att pigga upp mig själv! Frukosten som jag sagt tidigare är målet på dagen jag njuter mest av. Jag har haft turen att kunna få i mig frukost på morgonen även dessa dagar.