Marknad, gamla - Alcudia

Vi tog en promenad till gamla stan en dag. Det var lite moln på himlen just denna dag vilket passade perfekt, då det var alldeles för varmt ändå. Alltid mysigt att gå och strosa runt, sätta sig på någon servering, ta in något att äta och dricka. Första stoppet var en servering när vi gått en stund för att ta något att dricka. Det fick bli en fanta för mig och ni som känner mig vet att jagi nte dricker kolsyrat dryck. Dock finns ett undantag, utomlands, då brukar jag köpa en iaf, så denna var min första av två stycken under denna semester. I Grekland upplever jag fantan godare då den inte innehåller lika mycket kolsyra än vad de gör i vanliga fall, så en liten besvikelse blev det när denna var full med kolsyra, precis som vanligt. Nog om min fanta..
 
Vi delade upp oss i och med att vi var ett gäng på 12 personer, ett gäng gick hem medan vi andra strosade vidare, kikade i butiker och runt på marknaden som ägde rum just denna dag. Två dagar i veckan har de denna mysiga marknad i staden. Hade vi bott där längre så hade jag mer än gärna köpa med mig en massa färsk frukt hem. 
 
Vi stannde till och åt en trevlig lunch mitt i gamla stan, ett sådant där mysigt torg och en tapas på tallriken, inte helt fel! Vi åt tapas i alla former, en gazpacho tog jag också och utöver det gott bröd med olja, goda ostar, chark och så vidare.
 
Efter att promeneart vidare en stund hamnade vi på en tjurfäktningsarena, precis sådär spansk som det kan bli. Efter det tog vi en taxi tillbaka. Eftermiddagen fortsatte vid poolen innan vi förberedde oss inför kvällen.
 


alcudia - mallorca - marknad - resa - semester - sol - sommar - spaniensjukan - värme