Potatis får så mycket kritik!?

Har tränat lite mer under dessa juldagar då jag befunnit mig hos mor och far. Påbörjat morgonen med träning med far är svårt att säga nej till’


Något jag reagerar på varje jul och nyår är hur mycket mer folk det är på gymmet efter denna period. Hela januari och en liten del i början sv februari är det ingen idé att pka på gymmet vissa tider. Detta är inget ovanligt så det är vi vans vid. Det jag reagerat på mer detta år är "alla" som tränar enbart för att kunna äta julmat eller för att de ska kunna äta potatis till middag. Varför måste det bli så? Att potatis som är en så bra kolhydratkälla ska få så mycket negativt? Kan vi inte träna för att vi mår bra av det och äta utefter vårt behov utan att måsta överäta bara för att det är jul? Denna hets skapar inte bara positiva inslag utan även en stress hos personer som absolut inte ska belastas, framför allt våra växande barn. Tänk er för innan ni uttrycker något i den stilen. För den skull påpekar jag inte att vi inte ska träna för det är något jag själv älskar och tycker att alla borde göra det, men att vi gör det för rätt sak! Tänk istället lagom av allt. Självklart ska du fortsätta äta dig mätt på bra mat! Bra mat i magen gör också att du inte hoppar på dessertbordet direkt och vräker i dig mängder av energibovar därifrån.


Med detta sagt hoppas jag att ni haft en fin jul!

Umgåtts med familj, vänner, ätit god mat och även fått frisk luft och dagsljus de stunder vi haft det!


(null)


december - energi - gym - hälsa - julafton - julbord - ledighet - mående - nyårslöfte - potatis - träning - överäta