Onsdag och andra oktober, tänk att vi redan har oktober här. Det är sjukt vad denna sommar och höst gått i rasande fart. Jag tror att anledningen till att september och augusti försvann beror nog på att vi hade två härliga resor att njut av under denna period.

Det bästa jag kan göra är att blicka framåt, boka lite resor och sätta upp mål för denna höst. TIll en början tänkte jag svara på lite frågor med lite höstinspiration.

Dagsljus eller mörker? Jag föredrar dagsljuset, vilket kanske inte känns helt ok då vi går in i en period då dagarna är till största delen mörka. Hade gärna föredraget att nätterna vore fortsatt mörka medan dagarna och de flesta timmarna vore ljusa.

 

 

Krispigt och kallt eller varmt och immigt? Varmt och immigt, vill gärna ha det så varmt och gosigt som möjligt just nu, ungefär som känslan i en bastu.

Halsduk eller mössa? Föredrar halsdukar som går att svira och förhoppningsvis värmer och piggar upp en annars grå och trist dag. Dock tycker jag att mössa värmer mer, som exempelvis i helgen då vi var i stugan, hade jag pannband hela tiden vilket gjorde mycket och jag kunde behålla värmen på ett annat sätt. Måste jag välja väljer trots allt halsduken.

 

Varma kanelbullar eller varm choklad? Varm choklad med en riktigt god och smakrik mörk choklad skulle jag föredra. Varmt och gott dessa dagar!

Läsa en bra bok eller titta på en bra film? Jag har svprt att fastna för filmer så jag skulle föredra en bra bok. Som jag nämnt tidigare har jag svårt att "hinna" med eller ta mig ro till att läsa under det större delene av året. Är jag på semester utomlands eller har semester så väljer jag gärna att läsa. I helgen påbörjade jag en ny bok bland annat och den har inte många sidor olästa förrän den är slut.

Varma sockar eller innetofflor? Varma sockar som jag gärna myser runt med hemma. Hade önskat att mina tjocka sockar även passade i ett par skor men det blir desto svårare, haha.

Marshmallows eller grädde? Jag väljer inget av alternativen. Är ingen fantast av grädde och inte marschmallows heller för den delen.

Jordnära färger på kläder eller färgglada kläder? Jordnära färger väljer jag gärna den här årstiden. Bra basplagg är det jag satsar på just nu, med varma färger som alltid går hem hos mig.

Kuddar eller filtar? Filtar som jag kan vira om mig i soffan eller lägga på mig under natten. Skulle dock inte vilja vara utan kuddar då de är en viktig del i inredningen.

Varma tröjor eller varma skor? Varma skor håller mig verkligen varm när jag är utomhus och att vara kall om fötterna gillar jag inte. Dock tänker jag lite på min vardag, att ha för varma skor på jobbet skulle vara jobbigt så i de fallen föredrar jag en varm tröja istället.

Vad skulle du välja?

Hoppas ni får en fortsatt fin kväll! <3