Förkyld efter varje utlandsvistelse

Som rubriken lyder blir jag sjuk efter varje resa. Vår åker utomlands varje år och varje gång åker jag dit.. Ibland kommer det när jag kommer hem men ibland kan jag känna av det på vägen hem och kvällen innan hemfärd. Denna gång slig det till på vägen till flygplatsen, värken i ansiktet och ont i halsen var det som startade allting. Detta var i onsdags, torsdagen kände jag av mer i halsen och igår och idag har jag varit sängliggandes. 

Är det någon som upplever det på samma sätt?

Det sägs att baccilerna sprider som extremt mycket vid flygresorna och det stämmer absolut. Jag försöker vara noga med hygienen, har alltid med mig servetter för att hålla handhygienen bra även vid måltid. Var inte på toaletten heller vilket annars kan vara en plats där det sprider vidare saker ännu mer. 

Ikväll sitter/ligger jag i soffan och kikar just för stunden på klassfesten. En massa ljus ör tända överallt! Livets kontraster mot vad vi gjorde för en vecka sedan. Vi hade inte kommit till restaurangen ännu och just den kvällen åt jag en grekisk sallad. Åt en sådan smakrik avokado och tomat med olivolja som en del av vår frukost på morgonen.  

(null)
(null)
(null)