December och 2019

 
Är det ett nöje att slå in julklappar eller är det rena mardrömmen?
Det är ett nöje för min del. Jag startar gärna något juligt program på tvn och startar med inslagningen. Har precis idag slagit in allihopa, har suttit på golvet med papper, olika färger på snören och slagit in en efter en.
 
Adventsljusstake eller julstjärna?
Jag har gärna en blanding med båda delarna. Jag har t o m köpt två nya julstjärnor till vårt nya boende inför nästa år.
 
Vad dricket du helst till julmaten?
Det kanske låter tråkigt men jag dricker gärna vatten. Drycken ska inte få ta över maten och jag som föredrar vatten till allt fortsätter på det stråket.
 
Har du en äkta gran eller kör du på plastgran?
Jag har en plastgran. Det finns otroligt många fina sådana att köpa nuförtiden så det är jag nöjd med i dagsläget. 
 
Drömjulklappen i år?
Att vi får må bra och kan vara tillsammans!
 
Vad får absolut inte hända på julafton?
Att vi inte mår bra och/eller blir sämre.
 
En jultradition som du vill slopa?
Jag vill inte slopa någon jultradition alls, jag bevarar gärna de traditioner vi har, så betydelsefulla! 
 
Vilka dofter påminner dig om julen?
Kanel och saffran är väl de dofter jag förknippar med julen. 
 
Du får välja två temafärger att inreda julen med, vilka färger blir det?
Mässing/guld och vitt eller rött.
 
Marabou chokladhus vs. pepparkakshus?
Spelar ingen roll, är och har aldrig varit någon som bygger pepparkakshus.
 
Var ska du fira jul iår?
Uppesittarkvällen blir som tradition hos mina föräldrar. Hur julaton ser ut är ännu oklart, beroende på hur måendet för en av våra nära förändras. Är det som vanligt kommer den att firas hos faster med familj och släkt. 
 
Det bästa med julen är...?
Umgänget med familj och släkt, att alla samlas och umgås! Sedan alla mysiga kvällar i december hemma med tända ljus och något gott att äta. 
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Rest till nya länder och städer jag inte tidigare besökt. Jag har även gjort en koloskopi och allt vad det innebär.
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga nyårslöften.
 
Vilka länder besökte du? 
En fantastiskt pärla i form av Parga, Grekland. Likväl Kroatien och Finland.
 
Vilket/vilka datum från år 2019 kommer du alltid att minnas? 
27/11 när jag genomförde koloskopin.
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?  
Förkyldning påbörjade jag 2019 med och hade även en under hösten efter våra utlandsresor.
 
Bästa köpet?
Det måste väl vara vårt hus, som vi dock inte flyttat in i ännu.
 
Vad spenderade du mest pengar på? 
Huset är väl den största utgiften under året.
  
Gjorde någonting dig riktigt glad? 
Mycket har gjort mig glad. Alltifrån spontana bjudningar, beskedet om att säljaren accepterat budet till goda provsvar och kärleksförklaringar.
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Det har varit ett känslofyllt år så med handen på hjärtat har det varit ett ganska tungt år. De stunder jag varit glad har jag dock istället varit det till hundra procent!
 
Vad önskar du att du gjort mer? 
Inget jag kan komma på direkt. Det kanske kommer något senare.
 
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Varit mindre orolig för saker jag inte kan förutse. Oro är inte bra, framförallt inte för mig själv.
 
Bästa filmerna du såg i år?
Är ingen filmmänniskor och har därför svårt att lägga filmer på hjärnan. Kommer jsg ihåg en film betyder det att den måste varit mycket bra, säkert en fylld med kärlek.
 
Blev du kär i år & blev du tillsammans med någon?
Kärleken fortsätter efter mer än 10 år tillsammans.
 
Favoritprogram på TV?
Love island Sverige, Ernst, Vinterstudion.
 
Bästa boken du läste i år? 
En bok jag kom ihåg och som jag läst ut är Ida Wargs bok om sitt liv.
 
Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Fick mycket av vad jag önskat mig. Pumaset, träningskläder, fin olivolja, klocka, smycken och så vidare. 
 
Vem saknade du? 
Saknat en nära smältning som på grund av sjukdom inte kunnat träffas lika ofta, inte setts ute i stugan något alls som vi vanligtvis alltid gör.
 
Vad gjorde du på din födelsedag?  
Blev uppvaktad av kollegor och familj. En mysig kväll med familjen var pricken över iet!
  
Vad fick dig att må bra?
Alla stunder i somras på havet i stugan. Likväl våra utlandsresor som betytt mycket för mig det här året!
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2019? 
Bekväma och stilrena.