Olycka med cykeln

Hej lördag!

Jag har precis tvättat håret och sitter med en sådan dör tjusig turpan med handduken och har precis sminkat mig. Idag blir det dop i kyrkan vilket ska bli så mysigt!
En händelserik vecka har det varit. På onsdagsmorgonen ramlade jag med cykeln på väg till jobbet. Smärtan, chocken och stelheten kom ganska snabbt. Efter att ha pratat med sjukvården tyckte de jag skulle åka på akuten ist för att invänta en tid. Sagt och gjort.. där satt vi till 15 innan alla undersökningar, väntetid och röntgen var klar. Vilken dag! Sådan tur att jag hade N vid min sida som efter att jag fått klartecken att äta kunde köpa energi till mig. Det var totalt kaos på akuten och på röntgen just den morgonen. Jag blev undersökt luggandes på golvet eftersom det inte fanns tillräckligt med britsar. Stolarna var slut på röntgen och vi stod som packade sillar.
Röntgen visade inga frakturer, varken i ben eller arm så det var jätteskönt! Svårighet att gå och smärtan är ingenting i förhållande till det. Dock ska jag inte ljuga om att smärtan ibland blir för påtaglig men det är bara att kämpa.
Jag hoppas att inte ni är en av dem som också ramlat och gjort er illa! Ta det försiktigt ute på vägarna! 

(null)

cykel - halkigt - oktober - olycka - vägen