Jullistan 2020


(null)
 
1. Pepparkakor eller Lussebullar?
Lussebullar med en härlig fyllning av saffran väljer jag.

2. Skumtomtar eller Knäck?
Skumtomtar tycker jag inte om, har svårt för konstistensen. Har inte ätit dessa på flera år. Knäck får jag väl i detta fall välja. Har dock inte ätit några knäck heller i år men måste jag väl aså äter jag hellre en knäck som får smälta i munnen.

3. Ischoklad eller Marsipan?
Ingenting av dessa.

4. Köttbullar eller Prinskorv?
Ojoj inget av dessa heller. Har inte ätit något av dessa på årens julbord. Måste jag välja så kan jag tänka mig att smaka hemmagjorda köttbullar.

5. Julkorv eller Julskinka?
Julskinka.

6. Lax eller Sill?
Lax, det är något jag äter allra helst på julbordet.

7. Sylta eller Leverpastej?
Äter inget av dessa på julbordet.

8. Paradis eller Aladdin?
Ska jag äta choklad väljer jag dessa med omsorg och skulle inte välja någon av dessa. Dock har jag som liten alltid föredragit paradis så jag fortsätter väl med att säga det.

9. Revbensspjäll eller Jansons?
Revbensspjäll.

10. Glögg eller Julmust?
Ingen julmust för min del, så jag väljer glöggen.

11. Rödbetssallad eller Dopp i grytan?
Hmm.. ska jag vara ärlig har jag aldrig ätit dopp i grytan dror jag så det skulle vara kul att prova.

12. Ris á la Malta eller Risgrynsgröt?
Risgrynsgröt.

13. Hemma eller Borta?
Alltid mysigt med traditioner och just nu består detta av firanden borta.

14. Utomlands eller Sverige?
Sverige, men skulle mer än än gärna åka någon dag senare iväg alternativt att testa jul någon annanstans.

15. Äta julmat endast på julafton eller i hela december?
Bara på julafton.

16. Ge eller Få?
Att ge är det absolut finaste! Att med omsorg välja ut paket, slå in dessa och sedan få ge dem till människor som betyder som mest! 
 

christmas - december - julen - jullistan - lista - minjul - summering - sverige