Filter vid fotografering?

Det har varit en kallare vecka här i Umeå i veckan. Vilket brukar vara det vanliga såhär års men denna vintern stämmer det inte riktigt. Nu när jag är van att ha plusgrader så kändes det riktigt kallt när det plötsligt var -15 ute.

Haft en del möten idag och har suttit stundtals i detta rum vi har att erbjuda våra gäster.

(null)

Denna tog jag en morgon då himlen lyste med härliga färger! Tänk att det är såhär ljust ute på väg till jobbet nu. Jag kan dock gärna ha mörkt på vägen till jobbet, då man är sådär trött och man vill gärna gömma sig i sin vrå, haha.

(null)

Det är mycket skriverier om alla dessa filter som vi kan använda oss av vid fotografering. Många av dem gör våra ansikten onaturliga, vi får fräschare lyster och ser inte ut som verkligheten ut. Var tvungen att prova lite jag också. Fick en bild av min sambo från hans jobb så jag skickade tillbaka en från mitt.

(null)