Listan om min kost

Godaste du ätit hittills i år?
Året har snart pågått i en månad. En rätt jag kommer ihåg är den egenfångade solen jag tillagade i ugnen tillsammans med en potatisstomp, en god dragon/vitvinssås och till det en härlig sallad med bl a ugnsrostade tomater.

Vad beställer du i korvkiosken?
Ingen korv iaf, haha. I sådana fall får det bli en festis.

Vad åt du senast?
Åt middag för ett tag sedan. Tillagade en kycklinggryta med kokosmjölk som bas med smaker av bl a celynkanel, gurkmeja osv. 

Vem får äta från din tallrik?
Bara jag själv ;)

Vad åt du till frukost?
Hade möte på kontoret imorse så innan dessa åt jag en smoothie med rostade frön, kiwi tillsammans med äggröra med rotfrukter på egenbakat bröd.

Vilka ostar har du i kylen just nu?
Fetaost, jämtgårdost, cheddar, parmesan, vegansk parmesan

(null)

(null)

Vad har du i grönsakslådan just nu?
Vissa av dessa kanske inte är grönsaker egentligen men jag nämner det ändå. Potatis, morötter, palsternacka, citron, ingefära, päron, blodapelsiner, äpplen, grönkål, 
 

Vanligaste beställningen på Foodora?
Har aldrig beställt från Foodora.

Vad är det knäppaste i din kyl?
En chokladapelsin :D Även färdigkokt potatis på dörren.

chokladapelsin - Grönsakshuset

Vad ska du äta till middag?
Som jag nämnde tidigare har jag redan ätit middag. Se mer ovan, en kycklinggryta med goda smaker och till det hade jag lite rött ris kan och svenskt havreris.

Mat du alltid har i kylskåpet?
Ägg, potatis och ost.

(null)

Om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv?
En chokladbit, kaka, exempelvis en brownie, kärleksmums, banankaka eller dyl


Bästa snackset utöver godis?

Nötter, hårda chips med salt, majskakor, nötter.

Något matrelaterat som borde förbjudas?
Lösviktsgodis och kanske korv.

Senast sparade mat på instagram?
Hos Susanne hittade jag detta som sparades ner.

(null)



food - januari - kost - kostlista - kylskåp - lista - mat