Dagens fråga - träning

 
När jag får frågor här på bloggen så skriver jag ofta ut svaren till respektive person. Har dock personen inte lämnat någon adress eller liknande så skriver jag svaret här. Likaså ifall jag fått samma fråga från flera personer så lägger jag upp dem på bloggen.
 
Jag har nämligen nu fått en fråga från Malin, som undrar vart jag får min motivation ifrån!? Jag antar att du menar när det gäller träningen eftersom det var i det inlägget du skrev.
Min motivation började ganska tidigt, både min mamma och framförallt min pappa har tävlat väldigt mycket i löpning, och pappas stora intresse är just att träna! Det är nog där en del kommer ifrån, jag ser hur pappa njuter av det han gjort och jag själv har rullat in på samma spår. Sedan att jag tycker det är roligt att träna och just löpning gör ju det hela ännu bättre! Det finns verkligen inge bättre än att ta på sig träningsskorna och bege sig ut på några stigar för träning. Löpning kan du ju göra på så många olika sätt, du kan springa intervaller, du kan köra backträning osv.
 
Jag försöker hålla ett jämt flöde i träningen, oftast kör jag varannan dag systemet, tränar jag söndag så tränar jag tisdag osv. Ibland kan jag i förväg se att det ska bli världens väder på tisdag, så kör jag träning måndag istället osv.
 
Nu när jag har börjat studera igen så kan träningen bli varje dag. Sitter jag och studerar några timmar så vill jag gärna ut och springa för att rensa tankarna och få ett avbrott. Sedan fortsätter jag med studierna igen.
 
Jag hoppas att du har fått svar på din fundering, lycka till med motivationen och träningen!