Helgens målning

Torsdag idag och jag har haft fullt upp hela förra helgen. Åkte ut i stugan redan på fredagen, så lyxigt! Där ute har det renoverats. Jag har denna helg stått för målningen, från tidig morgon till middag, fredag, lördag och söndag. Det kändes bra att vara ute någon extra dag, man hinner så mycket mer, helgerna går nog fort ändå. På lördagen blåste det på riktigt bra, N/NV vind vilket betyder att vi hade vinden rakt emot oss och det blåste friskt på havet. Fredagen målade jag utvändigt medan lördag och söndag befann jag mig inomhus, både tak- och väggar fick en omgång med färg.
 
Den gröna väggen ska målas över, färgen är inköpt idag så tanken är att detta ska göras nu till helgen. Jag har kommit in i ett målstim, tycker det är så roligt att måla. Vill måla överallt. Det gäller att passa på.
 
 
 
Fräscht - båten - båtlivet - målning - stugan