Morgonmänniska

Godmorgon, torsdag idag!
Hoppas ni har en fin morgon. Det har jag försökt att ha. En lugn och skön morgon är något jag värdesätter högt, att i lugn och ro kunna sitta ner och äta frukost är viktigt för mig oavsett vardag eller helg. Jag väljer att gå upp betydligt tidigare bara för att hinna med det. Det gäller att försöka hitta det som passar för varje enskild individ. Jag är en rutinmänniska och vill ha det ungefär på samma sätt på helger och vardagar. Sover jag till 9 på helgerna känns det som att jag sovit bort alldeles för mycket. Det bästa jag vet är att vakna innan nyhetsmorgon på tv4 startar. Jag laddar då upp med en massa tända ljus och bara myser ner mig i soffan, kvalitetstid. Det bästa är dessutom ifall jag får denna stunden för mig själv, vilket jag oftast får.
 
Imorse hittade jag faktiskt en avokado som jag haft sedan innan vi åkte utomlands. Den har klarat sig och var sådär alldeles perfekt när jag öppnade den, vilken lycka. Den har intagits med tomater och grekisk yoghurt.
 
Imorgon är det fredag och en helg är på intågande. Känns skönt att inte vara sängliggandes i helgen iaf. Har en hel del inplanerat men jag hoppas kunna ha en dag i lugn och ro, det behövs.
 
Kram