Helgen i bilder

Vilken helg. Det har varit grått och trist utomhus men så mycket mer värme inomhus. Har pyntat mer, adventsljusstakarna, julstjärnor och julgranen är framme. Tomtarna får stanna nere i lådorna denna vinter, enbart en som får följa med oss. Känner inte för det så då får de stanna kvar. Dock saknar jag lite små guldiga julgransbollar, förstår inte vart de har tagit vägen. Ska gå igenom ytterligare lådor i veckan och se vad jag kan hitta. Det kan vara så att jag har den inomhus någonstans också men frågan är bara var, haha.
N var iväg med jobbet hela lördagen så jag grejade massor inomhus med bland annat bakning, både bullar och ett morots/filmjölksbröd bakat på havregryn. Att blanda bulldegen, inför första jäsningen, det går riktigt fort men det tar tid med knådningen, fyllningen och den fortsatta jäsningen och slutligen flertalet plåtar som ska in i ugnen. Blev över 40 bullar. 
Dagen började dock med att vi båda vaknade redan vid 6 och jag blev överraskad med paket helt från ingenstans, vilken morgon!

(null)

(null)

(null)

Jag påbörjade söndagen med träning och lugn och ro i solrummet. På vägen hem lite handling och därefter en god frukost (nr 2) i magen.

Sedan var det min tur att tillbringa tid med jobbet, mer om det i ett senare inlägg.

Hoppas ni haft en fin helg! Vad har ni haft för er?

(null)

(null)


bakning - bröd - bullar - december - glädje - helg