Middagsbjudning och lugn i kropp och själ

Vilken helg, hunnit med så mycket och det viktigaste av allt hunnit känna lugnet, både fysiskt och psykiskt, välbehövligt, en perfekt helg med andra ord!
 
Hoppas att även ni kunnat njuta av några dagars ledighet!
 
Under lördagen åkte N tidigt iväg med skotern och grabbarna så jag tog en extra lugn morgon. Trots att jag vaknade tidigt, vilket jag gillar men att sedan inte behöva stressa iväg till någonting, utan kunna starta tvn och ändå ligga kvar i sängen en stund var riktigt ovanligt för att vara mig, men så skönt :)
Sedan passade jag på att fara och handla inför veckan när ändå alla andra var hemma, vilket resulterade i lugn och ro i affären.
 
Sedan var vi bortbjudna på middag några mil söderut. Såå mysigt verkligen! Lika trevlig sällskap som vanligt och ack så god mat. Fast vi hade inte förväntat oss något annat när vi är där, alltid bjuds det på goda smaker och många skratt. Lite jul hade de kvar hos sig också, vilket vi också har. Dock hade jag tänkt att den skulle försvinna ner i lådor igår, men eftersom vi var borta hela dagen igår också hann vi inte med det. Igårkväll tände vi granen och all julbelysning en sista gång för denna period. Idag åker det ut. Känns faktiskt bra! Jag brukar tycka det är mer tråkigt än vad jag faktiskt gör iår. Känner mig nöjd :)
 
Tillbaka till lördagen, här nedan följer ett smakprov av lite bilder jag tog under kvällen. Mer om min söndag följer i ett senare inlägg.
 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
 

 
 
 
helgen - kärlek - middag - värme