Städningsdag

Fredag idag och jag vaknade förvånandsvis före väckarklockan i morse. Vaknade först av Niklas klocka som ringde redan vid 4, trodde att det var dags att gå upp men Niklas förklarade hur lite klockan egentligen var. Skönt var det att få sova en stund till. Sedan vaknade jag 10 minuter innan min klocka skulle ringa. Vände mig snabbt om för att panikväcka Niklas men andra delen av sängen var tom. Vilken tur, han hade redan åkt till jobbet.
 
Igår var det vår städdag som infaller varje torsdag. Självklart sker enklare städning hos oss löpande, plock och så vidare men skönt är det att ha vår städdag på torsdagar. Fredagar är heliga och ingen städdag hos oss utan när vi kommer hem är allt redan klart. Alltid lika härligt att komma hem och allt redan är klart, vilket jag får uppleva nästan varje vecka. Niklas slutade lite tidigare igår och hade stökat med allt, från damsugning, dammtorkning till torkning av golv och allt vad städning innebär. Jag passade då istället på att byta sängkläder, bort med julens färger från sängarna och in med nya fräscha vårfärger, med våra nya Nelson påslakan som jag införskaffade innan jul. Alltid extra mysigt att krypa ner i sängen, luftigt och härligt!
 
Hur ser ni på städning? Har ni någon speciell städdag i veckan?
 
(null)

fredag - förhållande - sambolivet - snarthelg - städning