Stuglivet

Helgens projekt i stugan var bland annat att sätta in en stor glasskiva istället för en gammal dörr vi aldrig använder längre (eftersom vi satt in glasdörrar hela vägen som vi går ut och in ur). Min sysselsättning har framförallt varit målning av väggar och tak. På fredagseftermiddagen när jag kom ut blåste det riktigt mycket stundvis, "fel" vind som vi uttalar det, det blåste mot nord, nordväst vilket är sämsta vinden för oss. Det kom garail. Dock mojnade vinden rejält medan vi satt och åt och på kvällens vred den sig mer mot sydlig. Morgonen därpå var det fortsatt sydliga vindar hela dagen. 

På två av bilderna nedan visar min utsikt när jag intog min först frukost tidigt på morgonen. Att sitta på hällan, lugna en morrande mage med lite mat, känna solens strålar och det enda jag hör är havet och fiskmåsarna som flyger förbi, lugnets kärlek!

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)